دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 00:15

لیگ برتر فوتبال| صف‌آرایی بدون دفاع استقلال برابر فجر/ دیدار حیثیتی پرسپولیس در سیرجان

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به دنبال ثبت پیروزی برابر حریفان هستند.
کد خبر : 643294
وحید امیری پرسپولیس گل‌گهر سیرجان



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری هشت دیدار پیگیری می‌شود و در مهم‌ترین بازی‌ها، سپاهان با ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان با پرسپولیس و استقلال با فجرسپاسی دیدار خواهند کرد. نگاهی به دیدارهای این هفته خواهیم داشت.


سپاهان - ذوب‌آهن
زردپوشان جایگاهی که مورد انتظارشان بود را در جدول رده‌بندی به دست نیاورده‌اند. آنها با ۳۳ امتیاز در رتبه سوم ایستاده‌اند و محرم نویدکیا با انتقادات زیادی مواجه شده است. سپاهان که بازیکنان زیادی جذب کرده، اگر نتواند در دربی اصفهان برنده شود، دور از انتظار نیست که دیگر امیدی برای کسب قهرمانی در رقابت‌های این فصل داشته باشد. سبزپوشان اصفهان با ۱۸ امتیاز در رده دوازدهم هستند و بسیاری معتقدند مهدی تارتار نتوانسته توقعات را برآورده کند و بیش از حد انتظار در این باشگاه باقی مانده است. قطعاً شکست در دربی می‌تواند به انتقادات بیشتری از عملکرد تارتار منجر شود و آن‌وقت او ناچار به ترک ذوب‌آهن شود.


پیکان - تراکتور
خودروسازان با ۲۸ امتیاز در رتبه پنجم قرار دارند. شاگردان مجتبی حسینی یکی از بخت‌های کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به‌شمار می‌روند و قطعاً در تلاش خواهند بود تا بتوانند این شرایط را به بهترین شکل پیش ببرند. پیکان که در خانه میزبان است نباید امتیاز مهمی را از دست بدهد و حداکثر تلاش خود را خواهد کرد. در سمت مقابل تراکتور که تنها ۱۴ امتیاز دارد و در رده سیزدهم جدول رده‌بندی ایستاده، همه تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند نتیجه خوبی به دست آورد. زونیمیر سولدو به اعتقاد بسیاری نتوانسته توانمندی‌های تیمش را افزایش دهد و به اعتقاد کارشناسان، سرمربی کروات باید باشگاه را ترک کند اما کماکان مدیران باشگاه ترجیح می‌دهند سولدو را حفظ کنند، اگرچه تیم‌شان خطر سقوط را حس می‌کند.


صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران
علیرضا منصوریان توانسته صنعت نفت را به رتبه هفتم جدول رده‌بندی برساند. قطعاً کسب پیروزی‌های بیشتر، شانس نماینده آبادان را برای کسب سهمیه آسیایی افزایش می‌دهد و در دیدار این هفته دو تیم باید منتظر برتری صنعت نفت باشیم، البته اگر این تیم بتواند بازی درخور توجهی ارائه کند. در مقابل، نساجی مازندران که در هفته‌های اخیر امتیازات مهمی از دست داده با ۲۱ امتیاز در رده دهم قرار دارد. شاگردان ساکت الهامی برای آنکه بتوانند خود را به نیمه بالایی جدول برسانند، نباید در این دیدار خارج از خانه امتیاز از دست بدهند و البته که کسب پیروزی مقابل صنعت نفت، کار بسیار دشواری خواهد بود.


آلومینیوم اراک - مس رفسنجان
بدون شک این مسابقه را باید تقابلی ۶ امتیازی دانست. آلومینیوم که با ۲۵ امتیاز در رده هشتم ایستاده در هفته‌های اخیر روندی نزولی را پشت سر گذاشته و اگر بخواهد با همین روند پیش برود شاید نتواند خود را در نیمه بالای جدول نگه دارد. در مقابل مس رفسنجان که با ۳۰ امتیاز در رده چهارم قرار دارد، برای آنکه جزء جدی‌ترین مدعیان کسب سهمیه باقی بماند باید در این بازی خارج از خانه سه امتیاز دیگر را کسب کند، هر چند که مسابقه بسیار سختی برای تیم محمد ربیعی خواهد بود.




بیشتر بخوانید:





پدیده مشهد - هوادار
پدیده هفته گذشته توانست اولین پیروزی خود را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر جشن بگیرد. حالا این تیم که تنها با هشت امتیاز در رتبه شانزدهم جدول قرار دارد، برای آنکه امیدهایش را برای نجات از سقوط زنده نگه دارد، چاره‌ای جز کسب سه امتیاز دیگر ندارد. شاگردان سید داود سید عباسی اگر بتوانند دومین پیروزی متوالی خود را در این فصل جشن بگیرند، بدون شک در ۱۱ هفته پایانی بخت بیشتری برای بقا خواهند داشت. در مقابل هوادار که در دو هفته اخیر امتیازات خوبی کسب کرده و با ۱۸ امتیاز خود را به رتبه یازدهم رسانده، اگر بتواند سه امتیاز دیدار امروز را در مشهد کسب کند، بدون شک خیالش از سقوط کردن آسوده می‌شود و آن‌وقت امیدهای خود را برای ایستادن در نیمه بالای جدول رده‌بندی زنده می‌کند. شاگردان رضا عنایتی کار بسیار سختی در خارج از خانه دارند چون پدیده با کسب اولین پیروزی، انگیزه‌هایش مضاعف شده است.


فولاد - نفت مسجدسلیمان
دربی خوزستان آبستن حوادث مختلفی خواهد بود. فولاد که با ۲۵ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گرفته، برای آنکه بتواند خود را به نیمه بالای جدول و حتی کسب سهمیه آسیایی برساند، نباید به تیم هم‌استانی خود فرصت دهد و سه امتیاز مسابقه را به دست آورد. در مقابل، نفت مسجدسلیمان که تنها ۱۱ امتیاز دارد و در رده پانزدهم ایستاده، اگر می‌خواهد امیدهایش برای بقا در لیگ برتر را احیا کند، باید در این بازی خارج از خانه امتیاز بگیرد و حداکثر تلاش خود را برای شکست نخوردن ارائه کند.


گل‌گهر سیرجان - پرسپولیس
بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته، تقابل دو تیم مدعی است. گل‌گهر که با وجود کسر هفت امتیاز توانسته با ۲۸ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار بگیرد، در این بازی خانگی به دنبال شکست تیم دوم جدول رده‌بندی خواهد بود. پرسپولیس که ۴۱ امتیازی است، برای آنکه از استقلال جا نماند، ناچار است که در خارج از خانه نتیجه شیرینی بگیرد و حتی به پیروزی مهمی دست یابد اما قطعاً کار دشواری خواهد بود. تقابل اندیشه‌های امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی در این مسابقه بسیار مهم خواهد بود و تیمی که در این بازی اشتباه کمتری کند، بخت بیشتری برای پیروزی خواهد داشت. غیبت سیامک نعمتی و امید عالیشاه به همراه عیسی آل کثیر قطعاً کار را برای گل‌محمدی کمی دشوار خواهد کرد اما او بازیکنان زیادی دارد که بتواند با اتکا به آنها، پرسپولیس را در خارج از خانه موفق کند.


استقلال - فجر سپاسی شیراز
آبی‌پوشان که با ۴۴ امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند، با مشکل بزرگی مواجه شده‌اند. آنها سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را در حال اعزام به خدمت می‌بینند و با توجه به جدایی عارف آقاسی در نیم‌فصل در خط دفاعی خود دچار مشکل شده‌اند. فرهاد مجیدی باید در اولین آزمون بدون دو مدافع ثابت تیمش نتیجه خوبی بگیرد و البته که وریا غفوری هم با مشکلی که در تمرین ایجاد کرد، در اختیار باشگاه قرار گرفت. محمد دانشگر و ابوالفضل جلالی هم در این دیدار غایب هستند تا دیداری که می‌توانست برای استقلال آسان باشد، با اتفاقات غیرمترقبه به‌شدت سخت شده است. در مقابل فجرسپاسی که ۱۴ امتیاز دارد و در رده چهاردهم جدول ایستاده، برای آنکه خود را در جدول رده‌بندی حفظ کند و دوباره راهی لیگ دسته یک نشود، چاره‌ای ندارد جز اینکه بتواند در مصاف با استقلال به نتیجه مناسبی دست یابد.


اسامی داوران هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:


*پدیده مشهد – هوادار تهران- ساعت ۱۴:۳۰- ورزشگاه ثامن مشهد


کوپال ناظمی – دانیال باشنده – اسماعیل احمدی – علی بای ناظر: مسعود مرادی


*پیکان تهران - تراکتور تبریز - ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران


حسین زیاری – عسگر محمدی – مهدی شفیعی – وحید زمانی ناظر: رسول فروغی


*صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران- ساعت ۱۵- ورزشگاه تختی آبادان


بیژن حیدری – محمد جواد مداح – محسن بابایی – فرزاد منصوری ناظر: حیدر شکوری


*سپاهان اصفهان – ذوب‌آهن اصفهان – ساعت ۱۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان


مهدی سیدعلی – فرهاد مروجی – نجف پناهی – احمد محمدی ناظر: اسماعیل صفیری


*آلومینیوم اراک - مس رفسنجان – ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک


حسن اکرمی – حسن ظهیری – رحیم حاجیلو – مسعود حقیقی ناظر: اکبر بخشی زاده


*فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان- ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز


عباس راکی – علیرضا مرادی – بهزاد پناهی – پیمان فرخی مهر ناظر: محمود رفیعی


*گل‌گهر سیرجان - پرسپولیس- ساعت ۱۷- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان


محمدحسین ترابیان – محمدرضا منصوری – محمدرضا مدیر روستا – محمدرضا تارخ ناظر: سعید بطحایی


*استقلال – فجرسپاسی شیراز – ساعت ۱۹- ورزشگاه آزادی تهران


رضا عادل – علیرضا ایلدروم – حسن انتظاری – امیر سامان سلطانی ناظر: ابوطالب طاهریان


لیگ برتر فوتبال| صف‌آرایی بدون دفاع استقلال برابر فجر/ دیدار حیثیتی پرسپولیس در سیرجان


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته